Brad Consulting

Processes Optimization

One of the key challenges for each company is attaining the balance between achieving the best possible profits and maintaining the product quality and customer satisfaction. For many internal processes this is mostly achieved by introducing a cost reduction, so it’s important to know how far can you reduce cost, to still be able to meet the demand without any drops in quality. It’s also worth knowing how competitive are the company’s internal processes and products, compared to other similar products available on the market. Our methodology, the processes efficiency analysis, can answer all of those questions, however it’s also worth keeping in mind that the sole processes optimization won’t bring major changes, if it isn’t followed by a change in employment policy, which is the other aspect of this practice.

Offer

  • Organizational processes mapping (BPMN and EPC notations)
  • Processes analysis based on their purposefulness – what’s the demand for their products among the internal and external recipients
  • Creating a cascading business goals structure along with associated processes
  • Description of intermediate and final products, their quality and purposefulness analysis
  • Customer satisfaction from received products analysis
  • Goal realization costs analysis
  • Processes analysis in areas of potential increases in their productivity – measuring tools selection and application to processes
  • Processes optimization – lower costs, higher quality
  • Creating projects for new organizational job description structures – requirements assessment
  • Creating a computer database with requisitions for new employment planning and work organization

Techniques and methodology

  • Implementation of computer solutions for describing processes, their products, measuring satisfaction and costs (labour-intensiveness)
  • Processes optimization visualisation
  • Creation and management of analytic teams
  • Creation and management of work organization increase initiatives teams, productivity increase
  • Creation and support for creation and exploitation of banks of good internal and market practices
  • Support in creation of outsourcing projects, creation of shared services centres, etc.
  • Managing projects for personal efficiency analysis: employment optimization, work suitability assessment, outplacement

Training courses

  • Setting Key Performance Indicators
  • Key Performance Indicators Management
  • Business Processes Management
  • Business Processes Modelling Notation 2.0
  • Expert iGrafx 2011 PL

Publications

  • "Produktywność osobista. Jak osiągnąć więcej pracując tyle samo.", 2013
  • „Menedżer do zadań specjalnych. Czasowe zarządzanie przedsiębiorstwem” (with M.Buchajska-Wróbel, E.Rytka, J.Gasparski, K.Gajda), Helion, 2011
  • "Zarządzanie zmianą w polskiej firmie", Zacharek Dom Wydawniczy, 2010
  • "Profesjonalny Networking - kontakty które procentują" (with G.Turniak), Wydawnictwo Arte, 2006

Conferences and Seminars

  • „HR w praktyce”, „VII Konferencja pracodawców polskich”, Warsaw 2012
  • "Mentoring a rynek interim menedżerów w Polsce. Projekty interimowe jako oferta dla doświadczonych mentorów.", „Konres Mentoring i Coachingu”, Warsaw 2013
  • "Płać za fachowość tylko wtedy, kiedy tego potrzebujesz", „V jubileuszowa edycja konferencja Rozwiązania HR", Warsaw 2013
  • „Redukowanie kosztów jest proste”, „spotkanie Wielkopolskiej grupy IPMA (International Project Management Association)”, Poznań 2012
  • „Strategia nie gryzie - strategia dla małych i średnich firm jako prosty sposób zwiększenia zysków i pokonania konkurencji”, „Seminarium dla Związku Przedsiębiorców i Pracodawców”, Warsaw 2012
  • „Specyfika rekrutacji i wynagradzania interim managera”, „Lato HR” conference, Warszawa 2012
  • „Cost reduction is simple”, Operational Excellence Society Meeting, Warsaw 2012
  • „Redukowanie kosztów jest proste”, Project Management Polska Association Meeting, Warsaw 2011
  • „Zarządzanie zmianą w dziale zakupów”, "Zakupy w spółkach o znaczeniu strategicznym - budowa efektywnej organizacji zakupowej" Conference, Bełchatów 2011
  • „Skuteczne wdrażanie zmian organizacyjnych - samemu czy z pomocą interim managera”, 2nd Interim Management Conference, Warsaw 2010
  • „Zarządzanie zmianą”, SIM Meeting, Warsaw 2010
  • „Zarządzanie zmianą – sposób na przeszkody w efektywnej pracy działu zakupów i obniżanie kosztów”, "Zakupy i zaopatrzenie" Conference, Warsaw 2009
  • „Praktyczny aspekt zarządzania zmianą w trakcie wdrażania zmian w dziale zakupów”, Forum "Zakupy i zaopatrzenie", Warsaw 2009
  • „Zarządzanie zmianą podczas reorganizacji działu IT”, Seminarium „Reorganizacja działu IT - dostosowanie IT do nowych wymagań biznesowych organizowanym przez Centrum Promocji Informatyki”, Warsaw 2008
  • „Networking for business and career success„ Symposium AISEC, Gdańsk 2007
  • "INTERIM MANAGEMENT. Manager na wynajem - styl życia czy konieczność", KADRY Congress, Warsaw 2006
RW 7373a

Roman wendt

Practice Leader - Processes Optimization

tel. +48 22 417 04 30


My CV